utorak, 27.07.2004.

Seminari voditelja klapa

UDRUGA SJEVERNOJADRANSKIH
KLAPA (USJAK)

TEMA: SEMINARI ZA UMJETNIČKE VODITELJE KLAPA – Idejno rješenje

Od strane Udruge sjevernojadranskih klapa (USJAK) cijenjenom Naslovu dostavljamo prijavu ponuđenog programa sa nazivom Seminari za umjetničke voditelje klapa.
Uz prijavu projekata i prijedlog financijskog plana, nudimo Vam obrazloženja ovog idejnog rješenja te njegovu opravdanost i potrebu izvođenja na području Grada Rijeke odn. ove Županije i šire diljem Hrvatske. U prilog obogaćivanja kulturno-zabavne ponude na ovim prostorima a za sada prvenstveno na području Grada Rijeke, trend je povećane potražnje klapa i klapske pjesme za raz-liočite priredbe i manifestacije. Klape se traže u raznim prigodama prilikom otvaranja izložbi, kod promocija, dodjele diploma, uz objede, za koncerte, festivale, smotre, crkvene i državne blagdane i dr Međutim razina kvalitete klapske pjesme danas ne zadovoljava, pa je tu potrebno napraviti određene pomake. Jedan od najkvalitetnijih pomaka, ukoliko želimo unaprijediti kvalitetu klapskog pjevanja, svakako je edukacija umjetničkih voditelja klapa koji su danas uglavnom ili priučeni ili “samouki”.
Ova udruga planira tijekom godine, organizirati najmanje dva tečaja, odn. seminara za voditelje klapa (ovisno o raspoloživim sredstvima odn. o mogućnostima).
Kao predsvači-voditelji seminara bili bi pozvani najpoznatiji hrvatski voditelji klapa i autori (dorađivači) klapskih pjesama koji su svojim radom utjecali na podizanje kvalitete i razvoj hrvatskog klapskog pjevanja a time i na očuvanje ove vrijedne kulturne baštine. Troškovi jednog tjednog seminara za umjetničke voditelje klapa bili bi slijedći:
- Putni troškovi, honorari i troškovi smještaja za 3 predavača, za cca 5 radnih dana, cca
15.000. kuna,
- Troškovi organizacije seminara cca 2.000,00 kn.
- Ostali troškovi (tiskani materijali i dr. za voditelje klapa), cca 3.000,00 kuna.
Ukupni troškovi jednog seminara voditeljima klapa iznosi cca 20.000.00 kn.
Dakle, ukupni troškovi dva seminara za voditeljie klapa iznose cca 40.000.00 kn.

Potporom ovom programu, na području cijelog priobalju, bi se potakla i unaprijedila kvalitetu klapskog pjevanja, obogatila kvaliteta i kvantiteta klapske ponude osobito u turističkoj sezoni, osigurao bi razvoj ovog oblika i izraza autohtone hrvatske kulture. Osim toga, potporom razvoju klapskog pjevanja, potporom programima Ove udruge, zasigurno bi dali potporu i našoj kulturnoj i turističkoj prezentaciji.
Uz poštovanje! PredstavnikUSJAK-a

- 23:08 - Komentari (0) - Isprintaj - #

subota, 17.07.2004.

Prigovor radi ignoriranja hrvatske tradicionalne glazbe

KULTURNO - ZABAVNA UDRUGA
“O P A T I J A”

Opatija: 14.07.2004.


PREDMET:Prigovor radi ignoriranja hrvatske tradicionalne glazbe unatoč činjenici da ju strani gosti
rado slušaju

Poštovani,

U listu ”Opatija” i drugim glasilima, najavljeni su nastupi tj. razne priredbe, koncerti, odn. kulturni događaji za srpanj i kolovoz 2004. godine. U tom rasporedu gotovo da i nema hrvatske tradicionalne glazbe, pa se kao opatijska udruga klapa osjećamo zakinuti. U cijeloj sezoni za ovo ljeto u gradu Opatija nije zvanično najavljena niti jedna domaća klapa.

Uvjerili smo se u puno navrata da strani turisti vole poslušati hrvatsku tradicionalnu glazbu, kao što su klapske pjesme - nastale i ispjevane od naših pomoraca, ribara, mornara i težaka. U tom pogledu članovi ove kulturno-zabavne udruge, razvojem klapa i klapskog pjevanja, žele i nadalje doprinositi stvaranju ugođaja u svom turističkom okružju.
Po logici stvari naš rad bi trebali poticati gradski subjekti koji od ugostiteljskih objekata ubiru boravišnu pristojbu i zaradu. Međutim, uočavamo da najveća opatijska ugostiteljska kuća ”Liburnija riviera hoteli” d.d., u sezoni 2004. godine, ne koristi hrvatsku tradicionalnu glazbu za zabavu stranih i domaćih gostiju. Isto tako Turistička zajednica grada Opatije pored toga što ne podupire naš rad, niti ne koristi klape u promociji hrvatskog turizma.
Novac koji ostavljaju sezonski gosti, koriste se izvan sezone za manifestacije kao što su ”Porin”, ”Dora”, izbori za ”Miss”, maškare, razne turnire, sajmove i dr., dok danas ti isti gosti za uzvrat dobivaju vrlo malo. Priredbe koje organizira ”Festival” Opatija posjećuju uglavnom domaći ljudi, pa iako festival troši puno novca na priredbe i koncerte i dr. da bi obilježio jubilej ”160 godina turizma u Opatiji”, strani gosti ipak ostaju i sa te strane zakinuti. Na drugoj strani privatne hotelske kuće uspješno organiziaju zabavu svojim gostima, za razliku i bez ikakve pomoći od gradskih subjekata koji bi to trebali poticati i pomagati. Indikativno je i pohvalno da strani vlasnici opatijskih hotela koriste i promiču našu tradicionalnu glazbu...
Danas u gradu Opatiji nemamo animatora kulture koji bi po nalogu Turističke zajednice ili Grada pomagali ugostiteljskim kućama ili izvođačima u stvaranju kulturnog okružja i ugođaja u hotelskim kućama ili tamo gdje se gosti nalaze. Od strane Turističke zajednice nema, ili mi to ne znamo, slučajeva sufinanciranja glazbenih priredbi u hotelskim kućama. Veće hotelske kuće održavaju jednom tjedno tradicionalne domaće večere kamo se pored domaćih jela i pića, odlično uklapa i tradiconalna glazba. Uz animatore kulture, toplu riječ domaćina i sadržaje koje bi mogla ponuditi Turistička zajednica, ovakve večere mogle bi biti nezaboravan doživljaj za goste.
Hotelskim kućama je, na žalost, prepuštena briga oko odabira izvođača i organizacije priredbi u svojim prostorima - restoranima ili terasama. Ne vodi se računa o kvaliteti raznih duo-trio bendova koji su radi konkurenije prinuđeni svirati i za male novce. Nismo protiv bendova gdje se čuje čak i crnačka duhovna ili džez glazba, te drugih glazbenih sadržaja koji se nude i obogaćuju glazbenu ponudu. Problem je što gosta nitko i ne pita, jer se pita samo za cijenu glazbenika. Nudi se sve i svašta a najmanje kvalitetna živa glazba.

Mi se u ovoj udruzi ne možemo pomiriti sa zapostavljanjem hrvatske tradicionalne kulture koju se uporno ignorira od strane organizatora i pokrovitelja raznih priredbi a to su opet gore imenovani gradski subjekti, jer smo se uvjerili da strani gosti žele čuti i doživjeti nešto novo a to je upravo naš domaći autohtoni štih, odn. hrvatska tradicionalna glazba, klapska pjesma, folklor, suveniri, zdrava i raznovrsna hrana i kapljica. Naravno, sve to uz kvalitetnu animaciju - osmjeh i toplu riječ domaćina.
Zasigurno, nećemo moći produžiti turističku sezonu ukoliko i nadalje imamo nezadovoljna sezonskog gosta, visoku cijenu pansiona, nisku vanpansionsku potrošnju, te ukoliko ne budemo nudili i cijenili sebe i svoje kulturne i druge vrijednosti ili posebnosti.
Shodno gornjim zamjerkama i prijedlozima, uvjereni smo da reagiramo i iznosimo činjenice u dobroj namjeri i u cilju boljeg i sveobuhvatnijeg rada svih subjekata od kojih se očekuje oblikovanje kulturno-zabavnog ugođaja za goste Opatije, osobito u vrijeme glavne turističke sezone. Uvjereni smo da gostima i posjetiteljima Opatije, trebamo nuditi vrijednosti i ”dušu” ovoga kraja, cjeniti i prezentirati svoje, te tako povećati raznolikost i kvalitetu turističke ponude. Takva ponuda zasigurno ima veću cijenu, a najveća je cijena zadovoljan gost oplemenjen vrijednostima kraja i domaćina koji ga cijeni.
Predstavnik udruge

Tekst nije prihvaćen od strane redakcije Novog lista u Opatiji!

- 20:41 - Komentari (4) - Isprintaj - #

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.